onsdag 10 december 2014

Lingon, menskopp och sånt

Igår kom hon, som ett brev på posten efter 21 månader i frihet, mensen. Lite kul, lite jobbigt. Ska bli spännande att se hur kroppen fungerar igen. Hitta sin cykel och så vidare. 

Precis innan jag blev gravid började jag använda mig utav menskopp, men hann bara med 2 menstruationer innan jag blev gravid. Får se om jag behöver köpa en ny storlek nu, men än så länge har den gamla funkat bra. Jag vill verkligen uppmärksamma menskoppen! Det är så smidigt, hygieniskt, luktfritt, ekonomiskt och ja, hundra ggr bättre än bindor eller tamponger. Tamponger torkar ut slidan, med binda blir det väldigt instängt och ökar chansen för svamp plus att det gärna vill lukta lite av båda alternativen eftersom blodet kommer i kontakt med syre. Sen blir det ju också så sjukt dyrt med tiden. En menskopp kostar runt 300kr och håller i 10år. En menskopp tar du ur på morgonen, spolar av under vattenkranen och stoppar tillbaka och en gång på kvällen samma sak. Och när mensen är över kokar man den bara för att sterilisera den. Piece of cake! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar