fredag 5 december 2014

Sorgen

Det finns inga ord som räcker till, den 20 november gick min systers son bort, fyra månader gammal. Under fyra månader kämpade han varenda dag. Han kämpade sig igenom tiden med ett halvt hjärta och han kämpade igenom en operation, men till sist orkade han inte längre. Sorgen är total. Den 15e december åker jag och Johan ner till Göteborg för minnesstunden. Allt som jag försöker säga, som jag försöker skriva känns så litet, men det finns en vers av en dikt jag får gåshud av

Stjärnorna behövs inte; blås ut varenda en. 
Montera ner molnen och ta isär solen sen, 
sopa ren skogen och töm haven på deras innehåll; 
ty från och med nu spelar ingenting mer någon roll.

(The stars are not wanted now: put out every one;
Pack up the moon and dismantle the sun;
Pour away the ocean and sweep up the wood.
For nothing now can ever come to any good)
-W.H. Auden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar