måndag 23 september 2013

Kall vind och gula löv

Spenderade 2-3 timmar till skogs med Elsa. Där trodde jag att vi skulle få njuta av den friska luften, höra ljudet av fåglar, känna fuktig mossa och plocka kantareller i lugn och ro. Så fel jag hade. Idag var tydligen en bra dag att klippa gräs i skogen (?!). Så den första timmen trodde jag att jag skulle ge upp. Gå hem tomhänt och vara på dåligt humör eftersom jag inte fick någon ro. Jag höll ut. Till sist slutade arbetarna klippa gräs och jag kunde andas ut. Det blev en del kantareller ändå. Jag säger bara halleluja för att bo nära skog. 

När jag var hemkommen hoppade jag i badet och barrade värre än en julgran vid nyår gör i badvattnet.


Dags för en kisstur med lilla damen. Sen ska jag dyka ner i soffan bredvid min pluggande Johan.

2 kommentarer:

  1. Hej. Så liten världen är. Sökte på gravidblogg v.16 på google och fann då dig. Såg till min förvåning att du oxå va från lkpg precis som mig. Kände sedan igen lilla Elsa från Elsas hage. Själv är jag i v.16 nu :) grattis till graviditeten :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nämen åh vad roligt! Jag kikade in på din blogg och såg en bekant liten cavalier. Grattis till din graviditet, hoppas du har och kommer få må bra!

      Radera