fredag 27 september 2013

15+2

Idag spänner det i magen. Det gör inte ont, men det är inte skönt..

Än så länge kan man väl säga att jag haft till synes så gott som en räkmackegraviditet. Jag var fördjävligt trött tills ungefär v 12, då det var sjukt jobbigt att bara lyfta ett finger och sängen var min absolut bästa vän. Jag fick blodtrycksfall när jag åt mat och var tvungen att lägga mig med fötterna i luften för att få tillbaka blodet i skallen. Någon gång mådde jag lite illa, typ som åksjukeillamående, ville helst ha nåt o tugga på för att få bort känslan. Annars har jag mått väldigt bra rent fysiskt. Psykiskt mådde jag riktigt dåligt ett par veckor. Jag var sjukt låg, bara grinade, orkade inte med att vara i mitt eget skinn osv. Det var hemskt att känna sig så när jag egentligen var glad över graviditeten, men kunde ändå inte glädja mig åt det. Nu är jag dock återigen på bra humör igen och har varit i ett par veckor.

Ikväll blir det frossa godis framför tvn som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar