söndag 10 maj 2015

Att bara vara




Vi spenderade dagen med Melvin, Melissa, George och Niklas på fenomenmagasinet. Så vi har kollat på djur, grejat runt på olika "stationer", lärt oss saker om allt möjligt och ätit plättar. Dagen har verkligen varit helmysig!

Har inte riktigt återhämtat mig än från förkylningen. När vi kom hem efter utflykten kände jag mig helt slut. Locket för örat är kvar och jag har ont i halsen till och från, men vi behövde verkligen handla, så vi åkte till maxi och fixade det också.

Jag tror dock att Johan märkte hur jag blev grinigare och grinigare, så han sa åt mig att ta det lugnt en stund när vi kom hem. Jag har dock svårt att komma till ro och att bara ta det lugnt. Tänker hela tiden på vad som bör göras, hur man ska planera, lägga upp saker och ting.. Jag har svårt att bara vara. Tänker hela tiden på vad jag borde göra. Men nu ligger jag här bredvid Elsa på sängen. Och det tänker jag göra en halvtimme till utan att titta mer på mobilen eller göra något annat. Bara pilla i Elsas päls och slappna av och hoppas på att det här jäkla locket släpper för örat snart. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar