onsdag 6 maj 2015

Nattuggla vs. föräldralivet


Jag är ingen morgonmänniska. Jag är en nattuggla. Om jag inte vore "tvungen" att gå och lägga mig "skapligt" skulle jag vara vaken till 03:00-04:00 nånting. Så var det förr, när jag bodde själv och pluggade på distans. 

När man har barn blir det något annat. Helt plötsligt lägger jag mig frivilligt vid 21:00-23:00 någon gång. Annars orkar jag inte att bli väckt runt 07:00 (+/- en timme). 

Idag ringde klockan 05:45. Imorgon ringer klockan 05:45. Lika så på fredag. Jobbar dessa dagar. Börjar vid 07:00, men för att hinna med morgonen om man är tidspessimist behöver man gå upp minst en timme innan bussen går. För jag måste få på mig kläder, dricka ett glas vatten (frukost tar jag på jobbet om jag börjar så här tidigt, annars skulle jag behöva gå upp ännu tidigare), borsta tänder, sminka mig (oerhört basic) och gå över med Elsa till mamma och sen gå till busshållplatsen.

Skulle egentligen lätt hinna på en halvtimme, men är man tidspessimist så är man. Jag sitter hellre och väntar på bussen i 20 minuter än komma till busshållplatsen en minut innan bussen går. Fast på morgonen får jag bara vänta runt 10 minuter oftast. 

Nu: sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar