måndag 4 maj 2015

Ögoninflammation och friskt barn

Febern la sig snabbt för mig, på två-tre dagar var den borta. Har dock ont i halsen och öronen fortfarande och hostar. Vaknade imorse med en härlig överraskning, jag kunde inte slå upp ögonen, ögoninflammation. Så nu blir det osminkat och glasögonen (som Inez drog loss ena skalmen ifrån för några dagar sedan) som gäller. Party!

Inez är i alla fall frisk nu, lite hosta kvar, men ingen feber eller nåt. Hon är pigg som vanligt. Men eftersom jag ändå är hemma idag fick hon ha en extra dag hemma ifrån förskolan. Imorgon ska hon dock iväg som vanligt även om jag är hemma. Nu är det en vecka sedan hon var iväg! Hoppas det inte blir jobbigt för henne att börja igen, men det tror jag inte heller att det kommer vara. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar