onsdag 28 maj 2014

Gosungar och nappflaskor




Inez öra var så otroligt intressant!

Vi spenderade söndag-tisdag hos min mormor eftersom vi fick besök av två av mina kusiner och kusinbarnet Viktor på 5,5 månader. Hur mysigt som helst. Det var jätteroligt att se vilken skillnad det är mellan dem när det bara skiljer 2,5 månader och också se skillnaden på deras helt egna personligheter.


Jag håller ju på att få ryck på nappflaskorna vi använder, MAM anti-coli. Varje flaska består av 6 delar som ska diskas separat. All cred till er som pallar. Viktor får endast ersättning och hans mor och jag kom in på ämnet nappflaskor. De har prövat många olika, även hon fick ryck på alla delar i MAM-flaskan.. Eftersom Viktor är mjölkallergiker får han en specialmat (som förövrigt verkligen luktar hundmat) som gärna etsar sig fast i plasten och lukten blir svår att få bort använder de NUK anti-coli glasflaskor. Vi fick pröva en sån flaska och det gick jättebra. Eftersom Inez får bröstmjölk och ersättning blir även hennes plastflaskor fula främst pga bröstmjölken och för att jag inte står ut med alla delar i MAM-flaskorna har vi bytt till NUK anti-coli glasflaskor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar