måndag 23 juni 2014

Jobb

Första jobbdagen avklarad. Hur mycket som helst att göra. Det här med att ta emot kunder, göra tvål, städa, se presentabel ut, hinna kissa, hinna äta och vara trevlig gick i ett. Fick också finbesök av Johan, Inez och Elsa. Och ja, jag saknade ihjäl mig efter Inez hela dagen. Och ja, det var samtidigt rätt skönt att inte behöva ta hand om eller ansvara över någon annan (får man ens säga det högt som ganska nybliven förälder?).

Nu ligger fjärtungen på min mage och sover efter att ha hävt i sig massor mat. Har nu slutat amma för några dagar sen. Det är både en befrielse och det känns jobbigt, men efter fyra månader av massvis av pumpande, traglande, gråtande (från båda sidor), ömma bröstvårtor och ständig ångest över ammandet, känner jag att jag verkligen försökt med det mesta för att få det funka och kan med gott samvete (fast det har jag ändå inte) sluta amma.

Fjärtungens tunga andetag gör mig dåsig. Jag vilar nu min näsa och mun mot hennes huvud för att kunna känna hennes ljuvliga doft och kunna pussa på henne och känna hennes lena hud. Ja, jävlar vad jag älskar henne.

Imorgon väntar tid på BVC och på onsdag har jag bokat en klipptid för mitt burriga hår. Sen är det jobb som gäller tordag-söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar