måndag 2 juni 2014

Stånk och stön

 Bukett från dagens promenad.

Lilla tjejen har haft en kämpig dag idag. Efter lite prutt blev det bättre en stund, men sen blev det mer gnäll. Jag tycker så synd om henne när jag inte kan göra nåt för att få henne att må bättre, nu har hon dock däckat på mitt bröst. I vanliga fall handlar det antingen om mat, blöja, magknip, närhet eller att prata lite tillsammans, men idag har inget funkat. Man blir ju så jävla trött, frustrerad och känner sig så hemskt otillräcklig och Johan är tvungen att fixa med de absolut sista uppgifterna för terminen så det blir ju svårt för honom att hjälpa till. 

För de kommande tre dagarna har jag bokat upp mig, det blir så lätt hänt att bara gå runt här hemma och göra samma saker varje dag. Känns som man blir lite hjärntvättad. Så imorgon ska jag träffa Lina och lägga upp ett schema för sommarens jobb, blir nog fika och lite struntprat ett tag också. På onsdag ska jag träffa en ny bekantskap som också har barn i Inez ålder som bor i vårt område för en barnvagnspromenad och på torsdag ska jag och Inez träffa Zahra och lilla Teo för att ta en lunch. På torsdagskvällen är det även dags för Inez att för första gången ha barnvakt (i form av min mamma) under tiden som jag och Johan beger oss ner på stan för att äta på restaurang och gå på bio. Det är inte jobbigt att min mamma ska ha Inez, de träffas så ofta och jag vet att mamma tar väl hand om Inez och känner henne. Det som är jobbigt är att vara ifrån Inez, att inte veta om hon ligger och jollrar, om hon sover eller är ledsen. Men jag tror att det är ganska viktigt att man som förälder tar sig lite egen tid någon gång ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar