måndag 16 juni 2014

Resa och vikt

Imorgon bär det iväg till Värmland. Det blir Inez första längre resa. Sist jag var där var hon med, men i magen. Lilla pyret, vad jag älskar att hon finns hos oss. Vad jag älskar henne. Just nu ligger hon i babygymmet och spanar på en nyckelpiga som hänger och dinglar över henne samt sprattlar med benen och fäktas med armarna. Tror även hon berättar någonting för nyckelpigan, det låter som om det är något väldigt viktigt.

Och med vikten då? Jovars, -2kg på 2 veckor. En lång väg kvar, men en bit på väg. Försöker ta längre promenader och skippa sockret. Kör ingen diet, men försöker undvika överdriven konsumtion av kolhydrater.

Nu verkar det som på Inez att nyckelpigan inte längre lyssnar och hon låter mer förbannad, så nu blir det bebismys!

2 kommentarer:

  1. Halloj!

    Nu har jag följt kikat in här regelbundet sedan mitten av din graviditet och tokälskar din blogg! Jag är nu själv gravid i vecka 16 och ser lite extra fram emot livet som mamma när jag ser hur mysigt ni har det:)

    Jag bor själv i Linköping och har nu en mysig sommar att njuta av och den roliga delen av graviditeten kvar. Ville mest bara säga hej och tack för en inspirerande blogg :)

    / Linda

    SvaraRadera
  2. Grattis! Hoppas du slipper en massa graviditetskrämpor och bara kan njuta. :)

    Tack för en härlig kommentar!

    SvaraRadera