fredag 3 oktober 2014

Förkylning och städ

Ungen sover i sin säng. Hunden sover bredvid mig i soffan.

Idag började vi dagen hemma hos min mamma, käkade frukost och åkte hem vid 08-tiden. Har hunnit med att göra rent i micron och i ugnen (okej jag har gallrena kvar i ugnen, suck), gå ut med Elsa, ta en liten tupplur och äta lunch.

Inez är så förkyld just nu och hes som en liten kråka, mitt hjärta brister när hon med sin hesa röst gråter. Trots förkylningen tycker jag hon har ett bra humör, möjligen lite gnällig, men inte så det stör. Hon sover lite mer under dagarna också. Har ställt upp spjälsängens "framben" på ett par böcker så att hon ligger lite högre med huvudänden och vädrar ur rummet innan hon ska sova för natten för att underlätta hostan och nästäppan. Tycker dock förkylningen kan ge sig nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar