lördag 25 oktober 2014

Huu...

Flyttlåda på flyttlåda. Sopsäck efter sopsäck. Fy fan vad skönt det ska bli att flytta. Vill verkligen ifrån denna lägenhet nu. På fredag har vi nyckeln till nya lägenheten. Det är bara att bita ihop, packa fler flyttlåda och knyta fler sopsäckar. Efter denna flytt vill jag inte flytta på flera år. Det är så sjukt påfrestande både psykiskt och fysiskt. Ingenstans hör man hemma under en flytt, lite som en gråzon. Och de som känner mig vet om att jag är sjukt hemkär. Har gömt mig, Inez, Johan och Elsa hos min mor ett par nätter till och från. 

Imorgon är det dags att gå igenom garderober. På måndag tar jag en paus och träffar mitt mammagäng på en lunch och sedan ringa såna där tråkiga telefonsamtal om att flytta bredband osv. På tisdag blir det att ta ner mer grejer i köket och packa kökssaker. På tisdag är det ner på stan och uträtta tråkiga ärenden som måste bli gjorda. Onsdag blir det ytterligare en dejt med en mamma och barn. Torsdag packapackapacka. Fredag röja och tvätta stortvätt i grovtvättstugan och inte i vår fjuttiga tvättmaskin och hämta nycklar. Mycket som ska göras. Helgen blir det flytt. Veckan därpå blir det flyttstädning i denna lägenhet och försök till att komma iordning i nya lyan. Puh! Och jag ska försöka att komma ihåg att andas. Och juste, idag jobbade jag också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar