onsdag 4 februari 2015

Barnfientliga landet lagom

Snorkråkan och jag var på stan med Melvin och Melissa idag, det har blivit mycket Melvin och Melissa sen senaste tiden för oss, men det är bara kul! Vi åt buffé och jag är tamigfan fortfarande mätt. 

En grej jag tänkte på under buffén, vi blev satta lite i skymundan, nästan exakt på samma plats där vi blev ledda sist vi åt där också. I skymundan. Det slår mig gång på gång att Sverige är ett sånt "barnfientligt" land. Alla, utom typ gulliga tanter på 60+, stör sig på ungar. Inte bara om barnen skriker, utan bara deras närvaro. Och förresten tror jag att det är ytterst få föräldrar som låter sina barn sitta och gorma och skrika utan att göra nåt åt det. Som förälder räcker det redan att ha ett bångstyrigt barn, man behöver inte 10 pers som sitter och suckar åt det heller. "Tjena stressen! Jag är väl medveten om att mitt barn är ledset just nu, men tack för påminnelsen." Det är så ledsamt att man får en smärre chock varje gång det är någon som hjälper en att hålla upp dörren för vagnen, hjälper en av bussen (aldrig hänt mig hittills trots hundratals bussresor), osv. 

Och en sista grej till alla barn-ovänner, om ett barn skriker i kön på Konsum och ni är sjukt irriterade över detta, låt då den svettige föräldern med ett blöjpaket och en chokladkaka gå före er i kön. På så vis slipper du lägga upp din veckohandel på bandet, betala och packa varorna i ljudet av en varm, ilsken, hungrig, ledsen och trött bebis. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar