torsdag 12 februari 2015

Förskoleångest

Hur knäppt är det inte att Inez förmodligen kommer gå på förskola om två månader? Jag förstår det inte. Ska min lilla skrutta vara ifrån både mig och Johan flera timmar varje vardag? Det knyter sig lite i magen. 

I Linköping är man garanterad dagisplats efter fyra månaders väntetid, men du är inte garanterad att få en plats på de förskolor du valt som alternativ åt ditt barn. Så i princip kan ungen hamna var som helst i stan. Det känns oerhört ovärt att skola in ungen på ett dagis som den bara går på i kanske 2 månader. Jag är kluven. Visst det är bra att man får en plats, men ja... Vill så gärna att Inez så snart som möjligt kan få plats på en av de förskolor vi valt. På båda förskolorna har vi varit o hälsat på och varit nöjda med den personal vi mött, gården utanför, upplägg, osv. Så jag håller mina tummar och tår för att hon ska få en plats på nåt av dessa ställen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar