onsdag 18 februari 2015

Natt 4

Natt fyra i eget rum gick rätt bra. Johan gick upp nån gång för att leta upp nappen. Vid 5:55 vaknade jag med ett ryck (hade ej vaknat då Johan varit snabbt på plats för nappräddning) och var tvungen att titta in i Inez rum och se så hon hade det bra. Hon låg ihopkurad tvärsöver sängen och snarkade gott. Hon vaknade sen vid 06:30, fick ligga en stund och morna sig i vår säng och sen gick vi upp vid 7. 

Nattningarna har gott riktigt bra de sista gångerna. Hon får sin välling runt 19 i mitt eller Johans knä antingen i sitt rum eller i soffan framför tvn. Sen brukar jag sitta med henne en stund i famnen i fåtöljen hennes eget rum. Så sjunger jag lite tills jag märker att hon är lugn och har kommit till ro. Sen lägger jag henne i spjälsängen, gungar lite på den, sitter bredvid och håller hennes hand. De sista dagarna har det inte tagit längre än en timme, oftast bara en halvtimme. 

Min älskade fisunge. Fy tusan vad jag är stolt och fylld av beundran över denna lilla varelse. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar