måndag 9 februari 2015

Promenad och en hyllning



Jag tog ut mina tjejer på promenad längs Stångån idag. Kan inte annat än att bara lapa i mig solen. Själen väcks till liv igen! Hurra!

Efter en promenad på 5km tog vi svängen till min mormor. Vi gick iväg på "tantfika" med mormors vänninor så mormor fick visa upp sitt barnbarns barn och självklart var lill-Inez på strålande humör och flörtade in sig hos tanterna. Sen gick vi hem till mormor igen och myste några timmar. Sen följde hon oss en bit på väg hem. 

Jag är så oerhört tacksam över att ha min mormor, hon fyller 93år i år och pratar om bitcoins och andra morderniteter som inte ens jag har nån koll på. Hon brinner för ämnen som människans lika värde och intresserar sig för ungdomar och barn, har ett enormt tålamod och det varmaste hjärtat man kan ha. 

Det är inte direkt slumpen som avgjorde vad Inez skulle heta, hon är döpt efter min största idol. Min mormor. 

Detta inlägg kom visst att ära min mormor. Inte det första inlägget om henne, och definitivt inte det sista. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar