fredag 24 april 2015

Bra serie och förskoleunge

Om ni vill se en spännande, dramatisk och brittisk serie, titta på "in the club". Handlar om  7 gravida kvinnor och deras liv. Det händer så jäkla mycket i varje avsnitt! Blir galen! En riktigt bra serie helt enkelt. Både jag och Johan sitter som klistrade framför tvn.

Klicka här för att komma till SVT play och serien!



Jag jobbade idag, ett lagom långt pass, 8-15. Jobbar även på söndag, men då blir det ett tio timmars pass! Fast helger tycker jag är rätt mysiga att jobba egentligen, några brukare är hemma och man kan hitta på lite kul saker ihop, gå på stan, ta promenader, fika, pyssla med något, se en film, osv.


Sovandes igår efter föris, pillandes på kaninens öra. 


Hur som helst! Idag blev i alla fall en lång dag på föris för Inez, från 07.40-15.15. Det blir alltså ungefär 7,5h hon var på dagis. Hon var på bra humör och allt när jag kom och hämtade henne, men jisses (!!!) så snabbt hon somnade. Hon somnade medan hon fick välling. Vi brukar egentligen börja lägga Inez vid 19, se till att hon är iordning strax innan 19, och så får hon välling medan den av mig och Johan som nattar henne sitter och sjunger. Idag klarade hon inte av att vara vaken längre än 18:40. Vanligtvis somnar hon annars runt 19:15-19:45. Hon brukar ofta ligga en stund i sin spjälsäng och stryka gosekaninen, ligga och titta runt lite och småprata innan hon somnar. Men som sagt, idag gick det hur fort som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar