lördag 25 april 2015

Fyra generationer på en lördag


Ikväll har jag, mamma, mormor och Inez käkat ihop. Vi hade det hur mysigt som helst -som vanligt. 


Under förmiddagen och eftermiddagen har jag, Johan och Inez varit och hälsat på ett par kompisar i Norrköping. Också hur mysigt som helst! Tyvärr sov mitt och Johans gudbarn tryggt i Amandas mage och ville inte bjussa på några sparkar denna gång. Det är så spännande att följa någon annans graviditet, spännande på ett helt annat sätt än när det kommer till en själv. Själv är man ju så mitt upp i graviditeten och ser inte utvecklingen lika klart som när man "står bredvid". 

Så hur som helst, ni förstår nog att jag är nöjd med dagen. 

Nu ligger Inez och sover i sin resesäng hos sin mormor och jag ligger i min gamla säng i mitt gamla tonårsrum (som mamma som tur var har gjort nåt annat med än behållt det som ett "Klara-museum") med resesängen intill.

Johan är iväg och spelar med sitt band, första konserten inför publik med det bandet. Tyvärr kunde jag inte följa med eftersom jag ska upp och jobba imorn och förbindelsen mellan hemma och konsertstället är kasst och jag inte skulle kunna komma hem förrän imorn i så fall. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar