tisdag 21 april 2015

Stressnerven

Ni vet, ibland har man såna där dagar då allt känns ledsamt och jobbigt. Idag har jag en sån dag. Nedstämd. Låg. Mycket är jobbrelaterat. Jag går ju på timmar nu, blir så jävla stressad av det, jag vill verkligen ha antingen ett ordentligt vik eller en anställning. Har i alla fall pratat med enhetschefen om att få vikariera på fler ställen i området där jag jobbar. Jag har ju i alla fall sommarjobb, men blir jag fast på timmar och inte har möjlighet att få ett ordentligt vikariat eller anställning i närliggande tid efter sommaren börjar jag nog söka annat. 

Blir bara så irriterad och less på att man, trots utbildning, har svårt att få ett ordentligt jobb som undersköterska. 

Jag slås dagligen av ledsamhet när jag tänker på vårdtagare som måste stå ut med personal som är trötta på sitt jobb och missköter sina arbetsuppgifter. Jag kan förstå att man kan bli bekväm och allt för hemmastadd när man jobbar år ut och år in på samma boende med samma vårdtagare, men det kanske då det också är hög tid att försöka förflyttas till ett annat boende att jobba på, få ny input. Aldrig att jag själv skulle låta mig själv jobba kvar på ett ställe när jag inte längre känner att jag trivs eller bara känner mig uttråkad. Aldrig att jag själv skulle låta min situation smitta av sig bland vårdtagarna. 

På det stället jag jobbar nu trivs jag så grymt bra med vårdtagarna och personal, jag hoppas så att jag skulle kunna få bli kvar där ett tag. Jag känner själv att jag har mycket att ge och bidra med där. 

Men dessa jäkla timvik mår väl ingen bra av i längden. Fy tusan vad det sliter. Man vet aldrig hur morgondagen ser ut, det går inte att planera någonting. Det blir exta påfrestande nu när jag har Inez att tänka på och därför blir det också extra viktigt att faktiskt få ett vikariat eller anställning. Oavsett om det bara vora på 50%, resten skulle jag kunna fylla ut med timmar, men bara så man hade någon trygghet gällande ekonomin och att man skulle kunna planera in lite mer saker i ens tillvaro. 

Nerven i ögat rycker och har gjort sen igår. Stressnerven. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar