torsdag 9 april 2015

Egentid och rastlöshet

Jahopp, det här med förskola flyter ju på bra. Igår var första dagen som vi inte var med Inez hela tiden, utan satt utanför förskolan i princip hela tiden. Det var rätt mysigt att sitta på en bänk i solskenet med Johan, virka, lyssna på musik och prata. Egentid ihop är inte särskilt ofta längre. 



Idag var bara jag med till förskolan. Jag var med Inez i någon timme, sen sa förskolläraren som tar hand om Inez inskolning åt mig att vinka hej då till Inez och sätta mig i kapprummet ett tag. Om de gick bra skulle jag sedan gå hem och de skulle ringa om Inez vart ledsen eller inte kunde somna efter lunchen. Om det inte gick så bra att jag lämnade Inez för att sitta i kapprummet skulle jag få växla lite mellan kapprummet och att vara med Inez. Allt flöt på bra, så de skickade hem mig. Och här är jag nu. Och har varit sedan ett par timmar. Städat, tvättar kläder, gått ut med Elsa och ätit har jag hunnit med. 

Och just när jag la mig på sängen så ringde dem, jag flög fram till telefonen och såg framför mig i en millisekund innan jag svarade hur jag skulle mötas av en frökens röst och en gnällig eller eventuellt gallskrikande Inez. Igår var nämligen Inez riktigt svårsövd. Men icke. Förskoleläraren ville bara meddela att Inez hade somnat på 10 minuter och låg nu och sov och att jag kunde komma runt 14-tiden. 

Så nu ska jag bara ligga på sängen och läsa fram tills jag ska lägga in kläder i torktumlaren för att sedan hämta min stora, tuffa tjejja. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar