torsdag 23 april 2015

Hundgos och dagisbarn


Igår jobbade jag 14:00-21:30, lämnade Inez på förskolan vid 10:00 och uträttade lite ärenden innan jag åkte till jobbet. Så när jag kom hem sedan efter jobbet sov redan Inez. Jag är ändå tvungen att smyga mig in hos henne, stryka henne på kinden, fixa till täcket och säga "godnatt min skatt" när jag inte fått säga ett ordentligt godnatt. Sen tassar jag ut igen och det värker lite i mammahjärtat när jag inte fått träffa henne på tio timmar. 

Idag hämtas damen vid 12:15, sen sover hon någon timme och sen blir det nog dags att busa lite i sandlådan, gå ut och gunga eller nåt sådant. Känns som om man måste passa på när det är fint väder. 

Tills att jag ska hämta damen på förskolan är det hundmys som står på schemat! Diskmaskinen är redan igång och jag tänker banne mig inte lyfta ett finger tills jag ska hämta Inez. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar