söndag 19 april 2015

Envis unge och sommarjobb



Inez skulle bestämt vara uppe sent igårkväll. Hon somnade vid 19 som vanligt, men vaknade vid 21 igen och var uppe några timmar. Nu på förmiddagen somnade hon i mitt knä och ligger här fortfarande. 

Känns så jäkla gött inför sommaren nu! Jag fick reda på att jag skulle jobba på ett LSS-boende jag aldrig varit på tidigare och jag ville ju verkligen jobba på boendet där jag jobbar som timvik nu. För där trivs jag jättebra med personal och brukare. Så jag ringde upp enhetschefen och påpekade att jag tyckte det var lite lustigt att jag skulle jobba på ett ställe där jag aldrig varit förut, istället för där jag redan är och där jag vet att de behöver folk för sommaren. Men hon svarade att de redan fixat mitt schema, så jag tänkte att det är väl bara att bita ihop och jobba på var jag än hamnar. Men så läste jag på nätet att det stället jag skulle jobba på i sommar har vaken natt, jag kan absolut tänka mig ha sovjour, men inte vaken natt -det känns för tufft. Så jag ringde upp chefen igen och frågade om det här med vaken natt. Då svarar hon att boendet där jag redan jobbar på inte har vaken natt. Ja det visste jag ju men nu undrade jag ju om det stället jag skulle jobba på i sommar har vaken natt, varpå hon svarar, ja men det är ju där du ska jobba i sommar. 

Så de hade alltså sagt fel boende till mig när de meddelat om sommaren. Puh! Ångesten var som bortblåst. Jag får jobba med "mina" härliga brukare och personalen jag trivs så bra med hela sommaren!

Johan kommer läsa en sommarkurs på universitetet som är fyra veckor lång, då kommer Inez vara på förskolan. Annars kommer hon vara med Johan. Det känns jättebra att hon inte bara kommer vara på förskolan heeela sommaren. Johan och lilldamen kommer säkerligen åka ut till hans föräldrar på landet en del och ha det mysigt där med hästarna, hundarna och katterna. Och även ha lyxen att kunna gå till sjön som ligger några minuter bort och bada. 

1 kommentar:

  1. Vilken tur! :) Bra då har zack en likkompis inte långt i från då vi är hos mamma och pappa ;) ^^

    SvaraRadera