lördag 18 april 2015

Steg och föräldrahets

Två steg tog hon själv idag lillsnörpan. För ungefär en månad sen tog hon tre steg själv, sen la hon det här med att gå på is. Men idag så tog hon som sagt två steg själv två gånger. Jag håller tummarna på att hon vågar fortsätta nu. Men hon får ju såklart ta den tid hon vill, hon kommer ju gå själv när hon själv känner sig redo. 

Jag blir så trött på hetsen alla föräldrar får kring barn, jag kan bli så trött på mig själv, alla vill att barnen ska klara av saker snabbt, lyfta huvudet från liggläge, sitta själv, stå själv, gå själv, osv. Lägg av nu! Men jag är lite likadan. Man blir så glad när ens barn gör framsteg. Man blir så stolt. Sjukt egentligen. Jag älskar ju Inez lika mycket oavsett om hon skulle kunna gå när hon var 2 månader som om hon inte lär sig gå förrän hon är 25 år. 

Friska barn gör framsteg när de känner sig redo för det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar