söndag 9 mars 2014

Drakbebis


Den 24 februari var vi hos barnmorskan jag och Johan på ett vanligt rutin besök. Mitt blodtryck visade sig vara väldigt högt och jag hade en 3a i protein i urinet. Vi blev tillsagda att gå direkt till förlossningen. Så vi gick dit, där höll de koll på mitt blodtryck under natten och mätte mitt urin. Dagen efter vi kommit dit beslutade de sig för att sätta igång mig. Kl. 01.58 den 26e februari tittade lilla-i ut. 

Vi blev kvar på BB i en vecka, först för att hålla koll på mitt blodtryck och att det sjönk. När blodtrycket var stabilt var det lilltjejens tur att bli omhändertagen eftersom hon blev allt gulare. Nu har vi varit hemma sedan i tisdags och imorgon har Johans tio dagar tagit slut och han ska tillbaka till universitetet. 

Än så länge (peppar, peppar...) är lilla-i en lugn bebis. Hon skriker till när hon vill ha mat, morrar (ja hon morrar verkligen) när hon har ont i magen och gnäller lite när man byter blöja. Hon har låtit oss sova bra under nätterna, 4-5 timmar i sträck. 

Det är svårt att få ihop någon sammanhängande text, det blir ganska hoppigt, men allt har gått bra och lilltjejen har redan snuvat mitt hjärta. Älskade barn.

1 kommentar:

  1. Återigen, stort grattis! Fick min knodd den 27:e och det är helt magiskt!

    SvaraRadera