lördag 22 mars 2014

Snor och mjölk

Nisse har haft snor i näsan som legat i näsborrarna och stört mig. Igår kväll bestämde sig även ena snorbobban att vissla lite fint varje gång Inez tog ett andetag. Jag själv är en såndär människa som bara vill pilla bort små flisor, flikar, pluppar, you name it från allt och alla! Men icke! Här måste man behärska sig. Bebisars slemhinnor ska man vara försiktig med och låta sköta sig själva. Men imorse när jag och Inez satt och myste i soffan så nös hon till och tjoff! -så var ena snorbobban ute! Lite hallelujah-moment. Jag var tvungen att ta kort på den och skicka till Johan. Nu är det bara en bobba kvar i andra näsborren, vi hoppas på att samma procedur ska ske igen.


Hur får en sån stor snorbobba plats i en så liten näsa?! Att den är så gul har nog att gör med att bröstmjölk passerat den lilla näsan när Nisse har kräkts och nyst tidigare.

Och när vi ändå är inne på att ta kort på sånt kroppen producerar bjuder jag här på en nyhandmjölkat glas bröstmjölk från igår då pumpen lagt av. Ni förstår att Johan får lite udda bilder av sin fästmö just nu. Ett spädbarn gör så att det finns rätt lite mystik kvar i förhållandet, men det är rätt underbart på sitt udda sätt.


Eftersom jag pumpar en hel del infann sig mer eller mindre lite panik när pumpen la av och brösten ömmade som fan. Det blev att skramla ihop de pengar jag hade kvar och köpa en pump, en Medela swing. En pump som visade sig vara en gudagåva till bröstpumpande kvinnor. Skitdyr trots rea, men värt det om man nu ska pumpa dagligen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar