måndag 24 mars 2014

Sömn, nojja och funderingar


Vid 03:30 bestämde sig Inez för att äntligen sova. Idag är jag inte den piggaste i stan vill jag lova, men ska försöka ta en liten tupplur nu innan jag går ut med hund och barn. Idag får jag nog inga större saker gjorda om man säger så.

Fick förfrågan av min mor om vi skulle följa med till Värmland till valborg och träffa släkten. Tre av mina kusiner har ju fått barn i samma veva som oss, en i december, en i början av februari och nu senast en idag! Det vore ju hur kul som helst att få träffa alla, men vågar jag? Fyra timmars bilresa med liten tjej. Vågar jag låta henne vistas bland massor av folk? Tänk om hon blir sjuk. Självklart vet jag att om nån vore förkyld skulle de inte sätta sig och pussa på henne.. Men är man nybliven mamma så är man och då ska man väl vara orolig 24/7? Och ett stort plus för att åka är ju att få träffa min kusin som varit i Australien i ett år efter hemresan på två månader från att ha varit i nya Zeeland i ett år.

Nej. Sova nu en stund innan lillfisen vaknar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar