onsdag 30 juli 2014

Dagar

Sista rycket innan hon somnade med nappflaskan i munnen.

Först kan jag meddela att Inez ger potatis och broccoli-purén 4 av 5 nappar. Smakportionen försvann på ett nafs.

Tänkte dela med mig av Inez små rutiner som allt mer visar sig.

Hon vaknar ofta någon gång mellan 06.00-08.00, får ersättning och somnar sedan igen.
Vaknar runt 10.00-11.00. Dags för käk igen, från och med idag får hon en liten smakportion då samt ersättning. Sen ligger vi ofta kvar i sängen en stund och myser, Johan brukar lyssna på "pappapoden", ibland somnar hon till lite under tiden men vaknar snart igen. Efter det brukar hon ofta vilja vara lite ensam i babygymmet, ligga ostörd (blir sur om man stör henne) och fundera och upptäcka saker. Medan hon gör det fixar vi nån mat till oss själva. 
Runt 13.00-tiden gullar vi med henne, pratar, leker, sjunger och grejar. Hittar på saker helt enkelt. Ibland går vi iväg och hittar på saker, ibland stannar vi hemma. 
Vid 14.00-tiden är det matdags med ersättning igen och hon kan somna en kortare stund (15-30min). 
15.00 brukar det bli minst någon timmes promenad, om det bara är Johan som är hemma då jag är på jobbet brukar de ta en promenad och sen komma bort till mig. De brukar komma till butiken runt 16.00-16.30 nångång. Ibland stannar de kvar till stängning vid 18.00 ibland går de hem tidigare. Hon brukar äta då de är i butiken.
Efter jag kommit hem (om jag jobbat) runt 18.15, är hon största delen av tiden i mitt eller Johans knä varvat med lite babygym. Hon brukar vara ordentligt social under kvällen. Hon äter igen runt 20.00 och sitter med oss när vi kollar på tv. Mellan 22.00-23.00 brukar hon återigen vilja ha mat och också börja bli ganska trött. Hon kör nåt ryck med att rulla omkring och sprattla och vara glad, sen blir det tvärstopp och hon blir ledsen, snabbt fram med nappflaskan och hon brukar somna med den i munnen. Sen sover hon tills morgonen återigen kommer.

Ja.. Vi kan nog konstatera att jag och Johan är lyckligt lottade med hennes dygnsrytm så som det ser ut nu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar