onsdag 2 juli 2014

En sån dag

Dålig dag och jag behöver gnälla av mig.
Jag vill flytta, orkar inte med att bo i ett område där jag inte känner mig säker. I hela mitt liv har jag bott på ställen där jag känt mig säker till för ca ett år sedan. Det har varit gängkriminalitet med skottlossning och skit i området (inte precis där vi bor men nära), det har härjat människor utanför oss var vid jag fick ringa och be min mamma komma och hämta mig för jag vågade inte vara kvar ensam och när jag kommer ut från dörren står en kille utanför -hög som ett hus, tror inte ens han uppfattade att jag gick förbi- med en kniv i handen, folk kör på mopeder som idioter och ja.. ni fattar kanske att jag inte pallar bo kvar med en liten bebis här. Området har sina underbara sidor också såklart, 5min till skogen, mycket olika människor, fin grönska, jättebra lekplatser, osv. Men idag är jag inte på bra humör, så allt känns piss.

Det är sjukt stökigt hemma och dammälgarna står i varje hörn och råmar. Vi har så sjukt mycket prylar överallt. Obäddad säng. Ren tvätt som ligger på tvättmaskinen och väntar. Osv.

Det liksom kryper i kroppen och jag är så sjukt jävla trött så jag orkar inte göra ett piss. Att plocka undan från diskbänken och diska upp en stekpanna fick bli det jag åstadkommer här hemma idag.

Vill gärna krypa under en sten och gömma mig.

Skönt att bebis är vid gott mod i alla fall. Hoppas ni har en betydligt bättre dag än vad jag har.

1 kommentar:

  1. Kan tipsa om billiga lägenheter mitt i stan på Storgatan. Hyresvärden är Ståhl. Vi bor i en trea för under 6000kr, enda nackdelen är Hamngatan som är utanför. Men det är nära till ån och trädgårdsföreningen:)

    SvaraRadera