söndag 6 juli 2014

Gammelmormor


Idag efter jobbet var vi och hälsade på hos Inez gammelmormor- och namne Inez med Inez mormor. (Inez Inez Inez Inez, den meningen blev lustig.)
Min mormor, som jag tidigare nämnt här på bloggen, är min livs idol. Bara att hon hade en bild på Florence Nightingale inramad på sin distriktsköterskemottagning säger en hel del om denna kvinna. Och självklart är det ju att lillinez fått sitt namn efter just denna Inez.
Vi käkade lite ihop jag, mamma och mormor medan Inez tog en liten lur.

Nu ligger lillsnörpan däckad i sin säng och jag känner själv hur ögonlocken blir allt tyngre. Imorn blir det att fixa tvål som gäller på jobbet för att sedan äntligen få en dag ledigt på tisdag. Jobbar sedan onsdag-fredag för att sedan åka med lilla familjen + min mor till ett par vänner på gotland under fredagskvällen. Vi blir kvar tills på måndagen då jag även planerar att fylla år. Men ens egen födelsedag känns hemskt obetydlig numera. Jaja, vem tackar nej till lite tårta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar