lördag 12 juli 2014

Emetofobi




Njutit och lapat i mig sol, det har varit min sysselsättning från igårkväll. Spenderat dygnet hos min allra bästa vän och Inez gudmor Jennifers lantställe. Inez har varit mysig och lockat fram skratt.

Ikväll kom lite av min fobi fram. Johan sa att han mådde illa. "Kräk-illa? Tror du att du kommer kräkas? Hur mår du nu då? Mår du illa? Kommer du kräkas?" Jag satte igång att bombardera med frågor medan obehaget spred sig i kroppen. Visserligen ingen panikkänsla eller så inblandad men tillräckligt obehagliga känslor för att ta mitt och Inez pick och pack och åka till mamma över natten. Så nu ligger vi över här. I höst blir det att ta tag i skiten och bli av med den, de rester jag har kvar av kräkfobin. Jag vägrar att låta Inez ha en hispig mamma, att låta min skit gå ut över henne. Så upp till kamp för min del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar