lördag 26 juli 2014

Self-five

Heja mig, att inte äta godis har gått bra. Och när jag väl ätit godis har jag inte smockat i mig utan faktiskt klarat av att bara ta nån bit. Jag har till och med klarat av att ha bullar i frysen utan att gå och nalla på dem. Jag har även tänkt mer på vad jag stoppar i mig. Jag försöker också påminna mig själv om att inte jämföra mig med andra människor, utan fokusera på den kropp jag faktiskt har och vad jag kan göra med den. Måste slå till mig själv på fingrarna när självdömandet kommer smygande, för guds skull Klara, du har ju ta mig fan fött barn!

Något som stöttat mig mycket är en facebook-grupp jag är med i, ett gäng mammor som kämpar/har kämpat med vikten. Alla är sjukt peppande, ingen är dömande, man delar tips och man kan både visa framsteg och stegen bakåt. Vissa har blivit riktigt smala, vältränade och hälsosamma, andra är på väg att bli. Underbara kvinnor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar