torsdag 13 februari 2014

Gårdagen


Fastnade en stund på min fars ateljé efter jag varit iväg till sjukhuset och pratat med en barnmorska igår. Det är lätt hänt att fastna i ateljén, eftersom pappa och jag delar ett stort musikintresse, mycket lika värderingar, politiska åsikter och en drös andra gemensamma intressen blir det lätt att två timmar övergår till fyra timmar. Man kan lätt säga att jag blivit påverkad av mina föräldrars åsikter, inställningar och intressen. Vi avslutade det hela med att luncha tillsammans. 

Efter besöket hos pappa åkte jag direkt till tvålbutiken och träffade Lina, vi städade butiken (vilket den var i stort behov av) och gjorde lite tvål. Det tog väl ungefär 4-5 timmar att få butiken någorlunda ren. Men nöjda blev vi. Sen kan jag väl tillägga att det var Lina som gjorde grovjobbet, jag gick omkring och dammtorkade, organiserade i hyllor, kokade ihop tvål, åt lite godis och kollade över lagret. Kroppen klarar liksom inte längre av att storstäda. 

När jag kom hem vid halv 8 tiden var det badet som gällde direkt. Hela kroppen gjorde ont och jag var så hemskt trött. Brukar alltid vila en stund runt lunchtid i vanliga fall, men igår var fanns det inte tid för det. Men jag tog igen det hela med att sova till halv 12 idag. Mer om mitt besök hos barnmorskan och förlossningen i ett annat inlägg, kan bara säga att det var ett sjukt bra och givande möte igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar