måndag 3 februari 2014

Katt, hundraåringar och sysslingar



Shane med sitt ståtliga öronhår ligger på soffan, hakan lite lojt placerad på en soffkudde. Vår katt må vara oslug, men han är så jäkla go.

Igår bestämde jag mig för att Johan minsann fick hjälpa mig att färga håret. Sen klippte jag luggen lite också när jag ändå var i farten. Sen gick vi på bio och såg Hundraåringen, klart sevärd, men jag är glad att jag inte läste boken precis innan utan att det gått ett tag. Det fanns fortfarande saker som man saknade från boken.

Igår fick lilltjejen i magen en syssling. Tror ni att jag tjöt lite när jag fick se bilden på en nyfödd liten bebis med lite blont fjun på huvudet som stod åt alla håll? Det är underbart att vår lilltjej kommer ha flera släktingar i samma ålder, kusiner och sysslingar. Tålamodet till vår egna lilla tjej kommer ut börjar tryta nu kan jag ju säga. Det märks även att Johans tålamod börjar sina -inte bara mitt! Jag är så nyfiken på henne, vem är hon den älskade lilla människan? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar