fredag 7 februari 2014

Trotsar det jag kan


Ibland funderar jag på att försöka få tillbaka min egna hårfärg igen. Ibland tänker jag att jag ändå passar bättre i mörkt hår. Jag kan inte riktigt bestämma mig. Det vore dock skönt att inte behöva färga håret hela tiden. Under graviditeten har jag märkt att mitt hår blivit mörkare, utväxten är inte lika ljus som tidigare. Jag undrar vad för färg som skulle växa fram om jag bara lät håret vara nu. Det är verkligen lustigt vad hormonerna gör med kroppen.

Ikväll bosätter jag mig i min kära moders soffa. Tog med mig en virkning och tänker nu inte röra mig mer än nödvändigt. Elsa har fått busa av sig i hundhagen och är trött och nöjd, jag har fått känna frisk luft i ansiktet under tiden hon busade omkring och fastnade sedan en stund i min älskade bästa Jennifers soffa med en kopp te innan jag tog mig hem till mamma. Om vädret och foglossningen fått bestämma hade jag suttit framför tv:n hela dagen, men jag gick både vädret och foglossningen till trots och tog dagen i egna händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar