onsdag 9 april 2014

En lugn dag

Inez verkar bli allt mer lugn i sin mage nu när hon endast fått bröstmjölk sen i lördags. Lugn mage = lugn bebis. Vår dag har också varit lugn, vilket passat i dagens väder. Pga vädret det blev en kort promenad med Elsa. Varken Elsa eller jag tyckte vädret var nån hit, men Inez sov gott till smattret av regnet mot regnskyddet på vagnen.

I julas fick jag och Johan en bärsjal av Johans bror i julklapp. Har tänkt pröva den snart, Inez har ju nu rätt vikt inne för att börja använda den. Det vore så skönt att kunna ha båda händerna fria men ha Inez intill hela tiden och att hon inte passivt behöver ligga bredvid i ligginsatsen när jag behöver använda båda mina händer. Har läst på om bärsjalar och jag blir mer och mer positivt inställd till det, jag var dock absolut inte anti till det innan heller.

Nu fortsätter vår lugna dag i soffan ikväll. Just nu har jag en bebis mot bröstet och Elsa i knät med efterlyst på tv:n och Johan i badkaret.

1 kommentar: