torsdag 3 april 2014

Och hur mår jag då?

Mamma frågar hur det går, hur Inez mår, hur jag mår, hur Johan mår, varje dag. Hon ringer och hör hur det är. Det är skönt att mamma hör av sig varje dag, att vi hörs av varje dag och att vi ses ofta. Så om det är något jag undrar över angående bebisgrejer kan jag fråga henne direkt. Jag vet att vissa saker bara handlar om nojja, att det inte är farligt eller konstigt, men det är skönt att få det bekräftat från någon annan också, någon som också är mamma. Och vem är det inte utmärkt att fråga då? Jo just det, min mamma.

Hur som helst. Som jag nämnde frågar hon hur vi mår allihopa och försöker ofta betona också hur jag mår. Just nu mår jag bra, jag kör lite på autopilot och jag hinner inte fundera så mycket över mig själv. Ibland blir det lite tvärstopp i huvudet och jag bryter ihop lite, då tar Johan över Inez helt och hållet. Oftast "reser" jag mig inom en timme igen och kan fortsätta. Älskade Johan, vad skulle jag göra utan honom?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar