fredag 4 april 2014

Nerver


En sak har jag lärt mig om att vara nybliven förälder, man är på spänn hela tiden. Så fort det händer något går hjärnan på högvarv. 
Som nu. Inez kaskadkräks. Hon gör det någon gång om dagen, idag kom det ett ordentligt lass. Både Johan och Inez var helt nerkladdade när Johan ropade på mig och bad om papper. Det måste varit i princip allt hon åt som kom upp nu. Så nu hänger jag på luren, står i kö på 1177. 

När hon äter i de flesta fall kommer det upp lite mjölk igen, men bara någon droppe. Men ja, sen är det ungefär en gång om dagen då det kommer en kaskadkräkning. Så länge allt annat verkar bra med barnet brukar det ju inte vara någon fara och Inez verkar må bra, men nu kände jag att jag behövde prata med någon och rådfråga. Jag är snart 1177s nya stammis, de kommer snart säga till varandra "är det hon, Klara, igen? Åh fan.. Du får ta'na" och passa telefonen vidare. Eller så blir jag tjenis med alla där. Vi får vänta och se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar