onsdag 30 april 2014

Sova!


Natten till igår vaknade Inez varannan timme. Både jag och Johan var som två zombies. Mellan 23:00 och 06:30 idag vaknade Inez bara två gånger. Känner mig betydligt mer utvilad vilket är uppskattat då jag ska träffa en vän, Zahra, och hennes lilla bebis på stan idag. Ska bli så himla roligt. Vi fick kontakt under våra graviditeter och hade BF med en veckas mellanrum. Sen kom visserligen Inez 3 veckor tidigt och lille Teo några dagar sent. Det betydde mycket för mig att ha kontakt Zahra under graviditeten, särskilt när vi båda den sista tiden hade sån jävlig foglossning. Så idag bli första gången vi ses med bebisarna på utsidan! 

Som nybliven förälder tror jag det är bra att ha bekanta och vänner med barn. Några man kan prata bebisbajs, amning, blöjor, förlossning och bebiskräks osv med. De barnlösa vännerna kan nog lätt tröttna. Men ibland är det så skönt att prata om nåt annat än bebislivet också, även om man lätt glider in på ämnet till sist ändå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar