onsdag 2 april 2014

Förtvivlat till bra


Jag sitter nu, klockan tio i fem, och äter min lunch. 
Dagen började bra, men runt lunchtid började allt strejka.
Inez ville tutta i över två timmar, det räckte tydligen inte, hon började illvråla, fick värma lite redan pumpad mjölk, Elsa ville gå ut, jag var hungrig, ont i brösten, hittar en katt i barnvagnen (som tur var ingen bebis i vagnen, har aldrig vagnen framme i vanliga fall, men massa katthår i vagnen), blir förbannad, ringer Johan som har mobilen på ljudlöst och inte svarar, and so on.

Johan ringde upp ganska snart, han kom hem och hade med sig en present till mig och Inez som han beställt för en månad sen. Fick en muminkopp till min samling och Inez fick en pyjamas och en Stinky-bitring. 

Nu ligger Inez, Johan och Elsa och tar en tupplur medan jag rastlöst plockar runt i köket. Så fort man får lite tid för sig själv börjar jag plocka omkring nu för tiden. Det finns alltid en nappflaska att diska eller en body att tvätta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar