fredag 20 mars 2015

Framtid

Nästa vecka är sista veckan för min mammaledighet. Sen börjar inskolning av Inez under två veckor. Sen ska jag jobba. Det känns helt sjukt. För ett år sedan var Inez snart en månad gammal, idag är hon 13 månader. 

Blir lite bebissjuk ibland, men innan det blir tal om ett syskon vill jag ha jobbat ett tag (helst fått en anställning om än bara 50%). Jag vill att Johan ska börja närma sig slutet av sin utbildning så att han kan vara mer pappaledig, vilket han själv vill också. Och så vill jag känna mig bekväm i min egen kropp och bygga upp lite muskler och slanka till mig en aning. Än känns kroppen inte helt redo. 

Nästa vecka blir till att njuta allt vad det går. Att ta vara på varje dag. Sen börjar en helt ny vardag. Visst, jag babblar mycket om det just nu, men det är vad som snurrar i mitt huvud just nu. De kommande månaderna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar