söndag 15 mars 2015

Oh fuck.


Jaha. Var inbokad på jobb idag. Kom dit. Det hade gått magsjuka under veckan och en boende låg däckad inne på sitt rum idag. Visserligen hade hen inte spytt, det hade kommit åt andra hållet under natten så att säga. Ingenting hände under tiden jag var där (15-21.30) och det hade heller inte inte hänt under dagen, utan på natten. Hur som helst, munskydd på, handskar på, handsprit i högsta hugg och några djupa andetag innan jag gick in dit. 

Jag har väl tvättat händerna sisådär en 50 gånger under arbetspasset och när jag kom hem. Kläderna åkte i tvätten och jag ställde mig i duschen så snabbt jag bara kunde. 

Men jag vill trots allt ge mig själv en stor eloge för att jag 1. Inte vände på klacken när jag kom till jobbet och fick reda på läget 2. Faktiskt tog mig in hos den sjuke och inte undvek allt som hade med denne att göra 3. Jag har hållt mig samman under hela kvällen och inte låtit oron och ångesten ta över mig. 

Nu ska jag sova. Jag håller mina tummar och tår för kung och fosterland att jag klarar mig från smitta. Trots att jag hållt mig lugn finns ändå en oro någonstans där inne som jag vet att jag lätt skulle kunna väcka till att bli ett monster. KBT-deluxe skulle jag väl kunna stämpla denna dag som. Under mina 11 år med denna fobi har jag aldrig gjort en sån här stor grej. Heja mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar