torsdag 12 mars 2015

Hosta

Den jäkla hostan Inez har nu är ta mig tusan inte rolig. Hon sover oroligt, hon är grinig, hon blir akut jätteledsen till och från, hon är hela tiden trött för att hon inte får sova ordentligt och ja, hon hostar hela tiden. 

Vi har höjt huvudändan av hennes säng, vi ger koksalt i näsan på henne för att luckra upp slem och snor innan hon ska sova, vi försöker ge henne så mycket vatten som möjligt och hoppas på att tiden bara går så fort som möjligt. Jag ringde till BVC igår för att höra om det finns något mer man kan göra, men det var som jag trodde, det är bara att vänta ut tiden och höra av sig om Inez skulle få feber. 

Jag tycker så synd om lilla Nisse, hon är mörk under ögonen och söker närhet hela tiden. Johan och jag blir väl inte heller så roliga när vi inte får sova ordentligt. Det gäller att bunkra upp med kaffe under dagen och ta flera duschar när man behöver vakna till. 

Jag tänkte ändå att jag och Inez ska ta oss ut idag och träffa Melvin, Melissa och George en sväng och busa lite i skogen. Inez blir så grymt rastlös om vi bara är hemma en hel dag och eftersom hon inte har feber tänker jag att lite luft och solsken inte kan skada. Sen behöver man ju självklart inte ta ut på krafterna fullständigt utan försöka hålla ett lugnt tempo under dagen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar