måndag 2 mars 2015

Mat och förkylning

Inez sover förmiddag och jag hinkar i mig ingefärste med honung. Började dagen med alvedon. Hade tänkt att mota denna förkylning. 

Sen till det här med att planera veckans mat. Eftersom jag och Johan är vegetarianer (äter dock fisk) är Inez det också. Vi vill kunna stå för den mat vi ger vårt barn. Nej, jag kan inte skryta med att säga att vi står och lagar Inez mat varje dag, att vi står med en surdeg i skafferiet på lur och enbart ger Inez egenodlade bondbönor och morötter, men jag kan säga att vi försöker så gott vi kan. Vi köper det vi kan ekologiskt och närproducerat, men om hon får i sig o-eko får vi heller inte magsår av ångest och förtvivlan. Hur som helst. Efter att Inez nu börjat mer och mer äta samma mat som vi känns det viktigare att planera. Se till att vi (läs hon) får i oss ordentligt med järn och b12 samt D-vitamin, men just idag står mitt huvud still. Vad tusan ska vi äta i veckan? Kommer knappt på vad vi brukar äta.. 

Lägger det här med att skriva matlista på hyllan några timmar och fortsätter dricka mitt te och läsa tidning. Har ni några matförslag kan ni ju höra av er! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar