lördag 16 november 2013

Ett och två och tre


Arbetsnarkoman eller har jag bara ett jävligt bra jobb? Har varit i tvålbutiken både igår och i förrgår när jag egentligen inte haft på schemat att jobba. Har bara pysslat runt, gjort tvål, druckit te, virkat och myst med Lina. Hur jävla bra är vi inte när vi lyckas få sålt tvål som vi gjort samma dag? Och inte för att skryta (eller jo kanske just därför) så blev vår återfuktande havre/sheasmörstvål hur bra som helst. Så sjukt skön att använda. 

Nu sitter jag här och försöker formulera ett bra arbete kring det friska åldrandet. Jag måste lägga i en högre växel om jag ska hinna bli klar till jul. Försöker intala mig själv om att inte stressa upp mig utan bara ta tag i saker och göra dem. Jag vinner ingenting på att lägga mig i fosterställning under täcket i sängen. Så jag tänker i mitt stilla sinne "ett, tu, tre, på det fjärde ska det ske, på det femte gäller det, på det sjätte smäller det, på det sjunde gör jag det." Tar sats och läser igenom folkhälsoinstitutets förklaring på det friska åldrandet. Men sen då, nu måste jag ju formulera mig. Skriva något bra och innehållsrikt. Hjärnan strejkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar