onsdag 20 november 2013

Förväntansfull

Snart är det fredag. Snart. Snart. Snart. Snart får vi se vårt lilla hjärta igen! Är så förväntansfull och spänd. Nervös och hur pepp som helst. Lillgrodan har levt runt idag, har även blivit fotad med magen i vädret och intervjuad av Linköpingsposten angående gravidmode. Personligen anser jag att gravidmodet är rätt trist. Allt ser likadant ut och jag känner mig omotiverad till att köpa plagg som jag bara ska använda i 4 månader till. Men som tidigare nämnt, nya byxor (jeans, mjukisar och tights) var ett måste redan tidigt i graviditeten. 




Idag gjorde jag ett prov i specialpedagogik. Blev godkänd, men inte satt betyg på ännu. I veckan måste jag plugga, plugga, plugga och plugga. Nästa vecka tänkte jag försöka få både proven i hemsjukvård och vård och omsorg vid demenssjukdom avklarade. Jag hatar att göra prov. Ge mig hundra inlämningsuppgifter istället. Hjärnan stänger av så fort jag får ett papper med frågor under min näsa. Det ska bli så skönt i början av nästa år när jag bara kan få fokusera på att vara gravid och möjligtvis jobba lite, men inte behöva sitta begravd under inlämningsuppgifter, kurslitteratur och prov.

1 kommentar:

  1. I morgon är det fredag!! Tog ett tag innan jag växte i mamma kläderna ^^ Levde i långklänning men lite svårt för dig att göra :P Tips köp inga mamma tröjor! Köp vanliga tröjor du kan ha sen. Har massa fina blusar som jag hade som gravid och har idag också sen köp vanliga linnen i storleken större och som är länge (finns på hm) De kan man ha under om tröjan över blir för kort :)

    SvaraRadera