tisdag 5 november 2013

Kroppshets


Det här med att man ska komma i form direkt efter graviditeten.. suck.. Att kroppen inte är sig lik efter födseln -men man ska direkt jobba sig tillbaka till en spänstig och slim kropp.. suck..Jag blir trött på hetsen. Jag älskar denna bild som någon länkat till på facebook. Jag kan förstå att man vill komma tillbaka till den kropp man hade tidigare, men måste man hetsa? Kan man inte sätta sig ner ett tag och tänka på vilket jäkla jobb kroppen faktiskt har gjort? Det är inte konstigt att den inte ser likadan ut som den gjorde innan graviditeten. Jag kan förstå att många mår dåligt över att se bristningar på huden (det gör jag själv också), att brösten får en annan form, att bröstvårtorna förändras, att huden -framförallt på magen- efter födseln blir slappare, osv. Men då måste man tänka på vilket jävla jobb kroppen har utsatts för! Då kanske det kan vara okej att ta det lite lugnt, låta den återhämta sig ett tag innan man börjar köra som fan med den igen.

Jag menar inte att så fort man fått sitt barn eller under graviditeten att man ska sitta som en säck potatis i soffan hela tiden och äta en massa onyttigt. Men det kanske kan få vara okej att sitta som en säck potatis i soffan ibland när man har lite tid över. För jävlar vilket jobb man utför varje dag som förälder. Kan man inte få en klapp på axeln för det?

1 kommentar:

  1. Jessica gravid i v.186 november 2013 kl. 10:16

    Ja!!!
    Kunde inte hålla med mer!
    Helt galet vad folk hetsar kring detta! Var är sansen och balansen?
    Mycket bra skrivet inlägg! Tack!

    SvaraRadera