söndag 10 november 2013

Hard work (?)

Jag har två jobb för tillfället. Timvik inom hemtjänsten och jobbar lite strö tider i en tvålbutik. Har mest satsat på att studera nu och inte prioriterat jobben eftersom jag vill vara klar med studierna när bebis har kommit. Men idag och några dagar nästa vecka ska jag jobba i tvålbutiken. Känns skönt med lite omväxling. Under hösten är det ju också ett väldigt lugnt tempo under vardagarna. Då hinner jag virka, läsa bok, dricka te, pilla på tvålar, sniffa på nya tvålsorter, damma och dricka ytterligare lite te samt hälsa på katten Sigge som kommer in i butiken nästan varje dag och ska kela och ha lite mat. 


Det var jävligt svårt att inte bli sötsugen när Lina hade "bakat" en tvåltårta som såg hur god ut som helst och stod framme på disken... Men alla som har använt tvål vet att tvål inte smakar lika gott som det luktar, så jag bet mig i läppen och sansade mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar