tisdag 12 november 2013

Monstermamma


Dagens jobb resulterade i monsterarbete. Dvs virkande av monster. Kunderna var få och vädret lockade inte folk till byn. Tiden fanns, lusten fanns, fantasin fanns, garnet fanns, virknålen fanns. Det var alltså upplagt för att bli en virkardag. Jag funderar på vad jag ska göra av monstrena.. ska de bara vara lösa eller ska de bli någon bebismobil? Har inte bestämt mig än.

Lillgrodan levde i förrgår och igår rövare i magen. Även idag har grodan varit aktiv. Rörelserna börjar bli allt tydligare och är inte bara små fladder i magen längre. Jag ser fram emot att se bebisen röra sig från utsidan! Förväntar mig att det kommer vara lite som att ha en alien i magen. Världens bästa alien. Imorgon går vi in i vecka 23! Herregud vad snabbt det går. Vecka 12 var väl alldeles nyss? 


1 kommentar: