torsdag 16 januari 2014

Foglossning och barnmorskebesök

Idag har foglossningen inte varit nådig. Jag vill sätta mig uppgivet ner i ett hörn och grina. Jag klarar knappt av att gå idag. På morgonen kändes allt bra, men så fort jag gick utanför dörren satte foglossningen igång. Det blir inte bättre av att det är halt ute heller så att jag måste passa mig för var jag går. Johan, räddaren i nöden, har köpt broddar åt mig att fästa på skorna. Mer tantpoäng åt mig!

Besöket hos barnmorskan idag gick fint. Mitt järnvärde har äntligen börjat höjas och jag är i princip tillbaka på värdet jag hade när jag började. Även om det fortfarande är för lågt så känns det positivt att se nåt resultat. Jag klarar (ta i trä) av Niferex utan att bli helt koko i kistan. Äter nu 100mg varje dag. Blodsockret och blodtrycket såg också bra ut. Vår barnmorska försökte även att känna hur bebis låg, om hon fixerat sig, men det var tydligen svårt att avgöra. Bebis låg långt ner, men barnmorskan var osäker på om det var med rumpan eller huvudet, så nästa besök ska förmodligen ett ultraljud göras för att kontrollera detta. Bebis hjärtslag lät fina och magen hade växt bra. Min lilla snuffla.

Jag är helt nöjd med besöket om det inte vore för att jag gått upp massor i vikt. Nej, det är inget konstigt att man går upp i vikt under en graviditet, det förstår nog alla. Men det är sjukt jobbigt att se siffrorna stiga. Känner mig dum i huvudet som tänker/känner så, men all denna vikthysteri biter sig fast i huvudet på en, vare sig man vill eller inte.

1 kommentar:

  1. Härligt att allt såg bra ut! Fick också göra ul om bebis låg rätt men de gjorde han ju inte hoppas liten ligger rätt så du slipper vändningsförsök ;)Vikten är bara siffror! Du vet att jag gick upp 20 kg och de försvann de svåra är de där sambokilona sen innan ;)

    SvaraRadera